24 Haziran 2009

kavunlu parfe

Oktay Ustanın Yeşil Elma programından alıp yaptığım ve çok beğendiğim serinletici bir tarif.

MALZEMELER
1küçük boy kavun
1 paket krem şanti
1,5 su bardağı süt
bir tutam nane
2 yemek kaşığı damla çikolata



YAPILIŞI
Kavunun tepesinden bir kapak açalım.İçini bir kaşık yardımıyla boşaltalım.
Çekirdeklerini ayıralım.
Kavun içini ve bir tutam naneyi rondoda çekerek su haline getirelim.
Bir kaba koyduğumuz krem şantiyle sütü çırpalım.Bu karışıma naneli kavun suyunu ve damla çikolatayı karıştıralım.
Karışımı içini boşalttığımız kavunun içine dolduralım.
Kavunun kapağını kapatıp bir poşete sardıktan sonra buzluğa koyalım.
Ertesi günü çıkarıp servis yapabiliriz.
Afiyet olsun

NOT:Artan karışımı küçük kaselerde veya kalıplarda dondurarak değerlendirebilirsiniz.

2 yorum:

elra9905 dedi ki...

hatice abla kavunlu parfeyi yaptim arkadaslarim da çok beendi hele bu sicak havada süper gitti neredeyse kabuklari da yiyeceklerdi baska ilginc tarifler bekliyorum bu arada gofret sekerleri aldinmi merak ediyorum.

Hatice Tüzün dedi ki...

Nalancığım yorumunu şimdi gödüm.Limonlu parfe,bebe bisküvili parfe,çikolata soslu parfe de serinleticidir.
Limonlu parfe ile çikolata soslu parfenin resimlerini henüz eklemedim.
Gofret çiçekleri henüz alamadım.